Een weekje relaxen op Fuerteventura - Reisverslag uit , van Jolanda - WaarBenJij.nu Een weekje relaxen op Fuerteventura - Reisverslag uit , van Jolanda - WaarBenJij.nu

Een weekje relaxen op Fuerteventura

Door: GlobetrotterJo

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

13 December 2010 | ,

Fuerteventura wordt wel het eiland van de eeuwige zomer genoemd. Eindeloze, goudgele stranden zijn het handelsmerk van dit eiland. Door de nabijheid bij Afrika is de temperatuur het hele jaar door zacht en valt er weinig regen. Weliswaar is Fuerteventura na Tenerife het grootste eiland van de Canarische archipel, maar het is ook het dunst bevolkt van alle eilanden. Dit komt door de droogte van het eiland. Niet voor niets wordt het eiland door de plaatselijke bevolking la isla parda – het bruine eiland – genoemd. De onvruchtbare bodem heeft de boeren nooit veel opgeleverd en hongersnood en emigratie waren eeuwenlang aan de orde van de dag. Tegenwoordig brengt het toerisme echter meer welvaart naar het eiland. In het bergachtige binnenland lijkt de tijd echter nog te hebben stilgestaan. Een prima eiland om in de winter een weekje naar toe te gaan. Voor een weekje Vitamine Zon is Fuerteventura immers niet al te ver vliegen. We verblijven in een luxe resort bij Playitas, een pittoresk vissersdorpje met gekleurde huisjes in een baai omgeven door bergen. Het immense ressort richt zich naast gezinnen, golf- en Welness liefhebbers vooral op sportievelingen. Van Olympisch zwembad tot huurfietsen, van basketbalveld tot fitness centrum. Alles is aanwezig voor diegenen die zeer gezond en actief door het leven gaan. Vanuit onze decadente pool suites hebben we een schitterend uitzicht over het strand en de zee. Helaas blijken door een storm een week eerder de privé zwembaden bij de suites buiten gebruik te zijn. In overleg met het management worden twee naast elkaar gelegen villa’s met eigen zwembad bij het golfterrein als alternatief aangeboden. Weliswaar een minder wijds uitzicht, maar daarvoor wel meer leefruimte. Een huiskamer, twee slaapkamers met eigen badkamer en alle luxe van de wereld. Vandaag is een dag van niet veel doen. Een wandeling over het terrein van het complex en het strand. Een ritje naar Castillo de Fuste, een toeristisch stadje op een half uur rijden. Een drankje op een terrasje. Niets mis mee om zo lekker lui te doen. Zo dadelijk bij het luxe dinerbuffet zullen we ongetwijfeld weer vele afgetrainde mensen mogen zien rondlopen. Zelfs deelnemers van Olympische teams trainen hier. En zij stapelen hun bord vol met koolhydraten en alles dat voor de training nodig is. Oftewel, in ons gezelschap van twee rokers met kantoorbaan en twee tachtigers van wie één met gebroken pols kunnen we alleen maar concluderen: we hebben de juiste omgeving gevonden om ons heel erg thuis te voelen. Tenslotte zijn we minstens zo getraind in ons bord vol scheppen. :)

• 13 December 2010 - 20:19

TRUUS :

HALLO JOLANDA IK WAS BLIJ VERAST WAT LEUK DAT JE TANTEJE MEE MAG GENIETEN VAN JULLIE MOOIE OM GEVING HA HA HOEF IK NIET ZO VER TE REIZEN EN KAN LEKKER ROND NEUZEN WIJ ZITTEN WEER IN DE SNEEUW HA HA NU IK ZOU ZEGGEN GENIET MET DE TACHTIGJARIGEN HA HA EN DOE ZE DE GROETJES VAN WIM EN MIJ EM IK WENS JE EEN FIJNE WEEK LIEFS JE TANTE TRUUSJE HA HA XXXXX