Op de pedalen trappen en kwijlen in de Spa - Reisverslag uit El Gouna, Egypte van Jolanda - WaarBenJij.nu Op de pedalen trappen en kwijlen in de Spa - Reisverslag uit El Gouna, Egypte van Jolanda - WaarBenJij.nu

Op de pedalen trappen en kwijlen in de Spa

Door: GlobetrotterJo

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

20 Januari 2011 | Egypte, El Gouna

Ook vandaag schitterend weer in El Gouna. Na een heerlijk ontbijt huur ik bij het Fitness centrum een fiets. Een stoere mountain bike met stang. Lui doen is best lekker, maar op een gegeven moment gaat toch het peper in mij kriebelen. En dus ga ik een paar uur op de pedalen trappen. Eerst fiets ik naar de ‘buitenwijken’ van El Gouna. Vanaf mijn fiets zie ik hoe nieuwe wijken worden aangelegd. Een slim concept van kanalen en lagunes graven, bruggen aanleggen, zorgen voor infrastructuur en groenvoorzieningen en daarna de luxe appartementcomplexen en villa’s met zwembad op wat eerst niets meer dan droge woestijngrond was tegen Europese prijzen op de markt brengen. In de ‘buitenwijken’ die al opgeleverd zijn rond de 18 holes golfbaan wisselen onder architectuur gebouwde vrijstaande huizen en luxe hotels elkaar af. Indrukwekkend om te zien hoe onder scherpe planologische bewaking een chique plaats uit het niets tevoorschijn wordt getoverd. Na mijn tocht door ‘buitenwijken’, langs de golfbaan en over terreinen van luxe hotels fiets ik naar de Marina van El Gouna. Prima om op een terrasje even bij te tanken met verse jus d’orange en koel water. Terug in hotel Mövenpick trek ik een baantje in het zwembad en doezel een uurtje weg in het zonnetje. Mijn volgende bestemming is het Angsana Spa centrum. Hier heb ik een afspraak voor een Oasis massage. Deze massage wordt gegeven met een mengsel van zes oliën die rijk zijn aan vitaminen en mineralen om zo de droogte van een aan de zon blootgestelde huid te verminderen. De massage is verrukkelijk. In het Angsana Spa wordt een mens echt in de watten gelegd. Van de mok met Indiase thee met honing bij ontvangst tot aan het bakje met heerlijk geurende rozenblaadjes onder de massagetafel. Van rustgevende muziek tot de warme doeken waarmee je na de massage wordt omwikkeld. Laat ik het zo zeggen: wanneer kwijlen van genot nog niet was uitgevonden, dan had ik dat vandaag gedaan. Ik sluit de dag af met een dinerbuffet. Bij het zachte weer is het aangenaam buiten op het terras. Bij het genot van een kopje thee, chocoladegebak en een sigaretje kijk ik om mij heen naar de andere bezoekers van dit luxe hotel. Het is een gemengd publiek. Allerlei nationaliteiten en leeftijden. Van rijke Arabieren in lange jurken tot keurig geklede Fransen en Zwitsers. Van verliefde jonge stelletjes tot dertigers met een klein kind. Van stoere jongens van een voetbalteam uit Luzern tot bejaarde stellen met grijs haar. Aan één van de tafeltjes zit een zeer aantrekkelijke jonge vrouw met prachtig krullend lang zwart haar. Haar slanke figuur wordt benadrukt door haar prachtige avondkleding en ze is behangen met sieraden. Tegenover haar aan het tafeltje zit een oude man met een sullig uiterlijk die duidelijk niet haar vader of opa is. Ach tja. Zoals een moeder van een vriendin van mij dan zegt: hij zal wel héél lief zijn. Welterusten. Ik ga zo mijn mandje in. Keep on dreaming heet dat.:)

  • 20 Januari 2011 - 22:51

    Truus:

    hallo moppie bedankt voor je reis verslag ik moet je bekennen mijn pc is gecrast ben alles kwijt dus ook jou bewaarde reizen en foto"s zit flink te balen kan ook niet painten maar we zien wel waar het schip strand ha ha bedankt voor je verslag en ik ga het morgen even lezen het is nu hier bij 12 dus bijna bedtijd liefs truus xxx

  • 20 Januari 2011 - 22:54

    Truus :

    hallo jolanda weet niet of het over is gekomen mischien krijg je er nu twee ha ha maar ben alles kwijt van mijn pc dus al jou verslagen liefs je tanten in de stress ha ha

  • 21 Januari 2011 - 09:55

    Truus :

    hallo jolanda even jou verslag gelezen wat heerlijk he je zo te laten verwennen groot gelijk je leef maar een keer en dan die masage kon ik ook wel gebruiken naar die stres van gisteren heb de hele nacht liggen malen dus niet mailen ha ha , moes gisteren ook bij ziggo mijn email laten goed maken had het niet meer kon wel janken gauw de telefoon aan wim gegeven , die heert het voor mij verder af gehandeld dus heb ik jou verslag binnen wij wensen joi een goede thuis reis en liefs van ons van wim en je tante truussie met een kussie xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 24 Aug. 2010
Verslag gelezen: 587
Totaal aantal bezoekers 334571

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 29 Juni 2013

Portugal. Van Porto naar Faro.

05 April 2013 - 13 April 2013

Naar de Verenigde Arabische Emiraten en Oman.

20 December 2012 - 27 December 2012

Een week naar Israel.

14 September 2012 - 25 September 2012

Twaalf dagen naar Middellandse Zee kust Turkije.

27 Augustus 2012 - 02 September 2012

Korte zon vakantie naar Korfoe.

02 Augustus 2012 - 11 Augustus 2012

Tien dagen naar Kos.

22 Juni 2012 - 26 Juni 2012

Een korte vakantie naar Lesbos.

15 Juni 2012 - 19 Juni 2012

Samos

26 Mei 2012 - 28 Mei 2012

Kopenhagen.

16 Mei 2012 - 20 Mei 2012

Letland en Litouwen.

22 Maart 2012 - 25 Maart 2012

Jacht op Noorderlicht in IJsland.

11 December 2011 - 26 December 2011

Kenia. Safari en strand.

19 Augustus 2011 - 10 September 2011

Zuidoost Europa. Zomer 2011.

11 Juni 2011 - 17 Juni 2011

Een weekje Madrid en omgeving.

05 Mei 2011 - 12 Mei 2011

Santorini

15 Januari 2011 - 22 Januari 2011

Weekje Mövenpick in El Gouna (Egypte)

12 December 2010 - 19 December 2010

Fuerteventura

11 November 2010 - 02 December 2010

India en Nepal

10 Oktober 2010 - 04 November 2010

China: Land van de Draken.

23 September 2010 - 03 Oktober 2010

Elf dagen naar het land van de Farao's.

20 Augustus 2010 - 09 September 2010

Praag, Boedapest & Kroatië. Augustus 2010.

31 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Syrië en Jordanië

30 April 2010 - 07 Mei 2010

Moskou en St. Petersburg

Landen bezocht: